Vitjingar sidan 25.06.2010

Søk i denne bloggen

lørdag 13. mars 2010

Tida veit kor ho vil.

Tenk om tida kunne snuast, og prosessar reverserast. Tenk om alle fysiske lover var tidssymmetriske, og gyldige begge vegar.
Nokre prosessar er heilt symmetriske og kan snuast. Eg kan ta eit skritt framover stovegolvet frå punkt A til punkt B. Når eg så gjer det motsette, hamnar eg attende til punkt A. Dette prøvde eg på igår, og det stemmer.
Andre prosessar er semireversible, og kan difor berre delvis snuast. Eg kan fornærma kona ved å koma med eit ikkje godt gjennomtenkt utsagn, for så å snu prosessen og få henne like blid att. Dette er utprøvd, men det fungerer berre stundom. Eg har opplevd i slike situasjonar å starta i A og enda i C istaden for A, etter reversen. Då er situasjonen i parforholdet annleis enn han var i utgangspunktet. Utan å kvalitetsvurdera endringa, kan ein vel seia generelt at endring ofte er nyttig og vitaliserande. 
Tenk om heile livslaupet kunne snuast. Om ein kunne starta med å dø og bli ferdig med det. Våkna på sjukeheimen, og få det betre og betre for kvar dag. Så bli kasta ut av styraren, fordi ein er for frisk. Då kunne ein gått rett til NAV og fått ut rett pensjon med ein gong. På min første arbeidsdag ville eg så fått Fylket sin sluttpakke på heile 2500kr. Eg kunne arbeida ved KVV i 33 år og ved Univ i Bergen i 6 år, til eg var ung nok til å trekkja meg ut frå arbeidsmarnkaden og kasta meg inn i studentlivet i Bergen og gymnastida i Haugesund med drikking, festliv og sex. Så blei det grunnskule på Norheim, eg blir barn, leikar og har ei problemfri tid - til eg vert baby... Dei siste ni månadene blir det då å opphalda seg flytande rundt i fredfylt luksus. Der er sentralvarme og roomservice, inntil ein forlet denne verda i ein kjapp orgasme. 
Diverre trur eg dette strir mot Termodynamikkens andre lov, som seier at det lausslupne kaos ikkje kan fangast innatt. Orden kan ikkje opprettast igjen. Entropien (kaoset) kan ikkje reduserast i eit isolert system.
Eg må hiva meir ved innpå omnen. Varmen som låg lagra i vedakubbane, er frigjort. Eg kan ikkje reversera den prosessen heller - diverre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar