Vitjingar sidan 25.06.2010

Søk i denne bloggen

søndag 31. januar 2010

Winetasting in the vineyard

Min gode ven og kollega, Helge, hamna i eit dilemma for ein del år tilbake. Han var sensor i matematikk på ein ikkje namngjeven skule i Sunhordland. Første kandidaten var overmåte kjapp og kunnskapsrik. Sensor trilla terning og gav han ein 6-ar. Andre kandidat viste seg å vera endå glupare, så det måtte bli ein 6-ar igjen. Då tredje kandidaten i ei gruppe som totalt talde 7 elevar, også måtte få 6-ar, vart sensor uroleg og noko heit i toppen. Har eg gått for hardt ut? Kva med normalfordelinga, tenkte han.  Elevane sin lærar redda situasjonen, då han skjøna sensor sin frustrasjon. Slapp av, vurderinga di er rett. Så bra er nemleg desse. Det høyrer med til historia at når alle 7 var ferdig eksaminerte, låg gjennomsnittet rundt det som er normalt.

I går gav eg karakter til Thai-produserte vinar. Vi var i Monsoon Valley på vinfarm. Eg var overmåte heit og sveitt når eg starta på dei fem sortene. Den iskalde kvitvinen, frisk og fruktig med spor av sitrus og melon fekk meg til å gå sterkt ut.  Ein klar 5-ar, for å ha litt å gå på i motsetnad til Helge. Vin nummer 2 ein lett sprø vin med aning av mango, fekk meg til å frykta at eg likevel hadde gått for sterkt ut i vurderinga av den første. At det blei for lite å gå på. Ein terning gir jo som kjend maksimalt 6-ar. Bror min sin kommentar om at Thailandsk vin ikkje er noko å skryta av, fekk meg til å gå ned til 4 for denne. Men her var eg nok for streng. Eg sleit meg anger ei tid etter dette.  Kva veit bror min om vin idag.
Han er jo sjåfør.
Dei neste vinane blei, ikkje uventa, betre og betre. Den kvite shiraz vinen med spor av raude frukter, den raude monsoon vinen med spicy karakter og ikkje minst shiraz special reserve. Ein utsøkt raudvin med aroma av plomme og snev av kaffi. Very drinkable.
Kven seier at vin berre kan lagast  mellom 30 og 50 breddegrader nord og sør for ekvator. Ikkje eg. Her ved 13 grader nord der solskinet er konstant, tidvis avbroten av livgivande monsoon regn, modnast vindrua på ein utsøkt måte.
Eg kjøpte med meg nokre flasker.
Om kvelden var ikkje bror min sjåfør. Han syns vinen var god.
Om ikkje terningen då var lagt bort, hadde det blitt 6 over heile fjøla.

3 kommentarer:

  1. Ja, "der skulle vi ha vøri Kal" Med så mange viner med forskjellige flotte fargar. Her er alt kvitt, 10 cm med nysnø igjen i natt oppå de gamle fennene, brr, kaldt. Men rødvin har vi i skapet, så vi tar en liten smaksprøve i kveld, og håper oppholdet i Khao Tao fortsatt er perfekt. Fra Gunhild i kalde nord.

    SvarSlett
  2. Anfinn: Ei fin samanlikning mellom vinvurdering og munnleg eksamen. Men er ikkje ein vinsmakar forplikta til å spytta ut vinen når han skal vurdera han?

    SvarSlett
  3. Hehe. Jo, men det er ein regel eg aldri har følt meg bunden av

    SvarSlett