Vitjingar sidan 25.06.2010

Søk i denne bloggen

lørdag 26. juni 2010

Klokskapen kjem

Nå er det vitskapleg dokumentert: Med alder kjem klokskap. Professor Dilip Jeste, ved University of California i San Diego har skanna hjernen til 3000 amerikanarar mellom 60 og 100 år. 
Den  eldre  hjernen produserer mindre dopamin, og er såleis mindre dopamin-styrd. Difor er gamlingane mindre impulsive og mindre kontrollert av kjensler. Hjernen tek det såleis meir med ro, så sjansen for å svara tankelaust og reagera negativt på kjenslemessige stimuli, reduseres. Ein må liksom tenkja seg om før ein reagerer.
'This, in fact is what we call wisdom,'  sa Dilip Jeste på the Royal College of Psychiatrists' international congress, i Edinburgh. Er du opp i åra og nyfiken på dette, kan du lesa meir om det her.
Å vakna ein laurdagsmorgon og komma over slike godbitar, fyller ein med glede og inspirasjon. Eg som ein 67-åring, må antaglegvis vera blandt desse kloke og vise.
Men eg kan ikkje vera så kategorisk som Jeste er. Eg er definitivt ikkje klok og vis heile tida. Nokre gonger tenner eg. Blir rett og slett forb.... . Då renn blodet rasande fort rundt i årene, og eg vert heit i kroppen og  i toppen. Godt å kjenna at eg ennå har rester att av dette kjemiske drivstoffet som styrer emosjonar og impulser. Men eg merkar at drivstofftanken tømmes. Så nå ser eg fram til aukande og varig klokskap. Det er litt det og..



1 kommentar:

  1. Anten det er vitet som sviktar eller minnet, du er ikkje sekstisju år, Gunnar! Ikkje enno!

    SvarSlett