Vitjingar sidan 25.06.2010

Søk i denne bloggen

fredag 22. januar 2016

Å ha skeia i rett hand

I Thailand får ein ikkje utan vidare kniv på middagsbordet.Her er det skei og gaffel som gjeld. Kniven er historisk sett å oppfatta som eit våpen, og har difor lite å gjera på matbordet.
Skeia er hovudreiskapen. Den skal ligga i den sterke handa, som også her er den høgre for dei fleste. Gaffelen i andre handa, blir ikkje brukt som stikkereiskap, men til å skuva med. Maten vert måka inn på skeia, som ein så hevar mot munnen og oftast treff hullet før godsakene fell av. Det meste av thai maten er jo kappa i småbitar, så vanlegvis fungerer metoden. Men når maten er i store stykke, slik som heil fisk eller store grønnsakstykke, slit thaiane. Då riv og slit dei med sin gaffel og si skei. Men igår opplevde eg eit sjeldant unntak. Hos den amerikanske kyllingkjeden KFC, satt Thaiane og åt med kniv og gaffel. Eta kyllingbein med slik reiskap er ikkje effektivt. Sjølv satt både eg og mi kjære med kvart vårt kyllinglår mellom fingrane. Ei kort stund følte eg meg primitiv. Skjøna ikkje heilt korleis eg burde gå vidare i måltidet. Men når eg først var tilgrisa på hendene, holdt eg fast på min metode. Eg hadde dumma meg ut. Det var forseint å "ta skeia i ei anna hand", som ein seier. Seinare har eg høyrd at dette er ein av mange rare sprell thaiane kan finna på ved bordet, og som vi europearar ikkje skal prøva på å forstå. Blogglistenhits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar