Vitjingar sidan 25.06.2010

Søk i denne bloggen

tirsdag 26. juli 2011

Ein omveg, men og ein avstikkar.

Å ta ein omveg er noko eg vanlegvis ikkje gjer. Berre ordet omveg er negativt lada. På navigatoren min er dette ikkje eit alternativ. Der kan eg velja mellom "kortaste veg", "raskaste veg", "vakraste veg" osb. men omveg kan eg ikkje stilla han inn på. I dag lot eg navigatoren liggje, og valde vekk kortaste vegen til hytta. Eg valde omvegen. For å køyre Suldal via Nesflaten, og så over til Røldal er definitivt ein omveg til Samlebu.
Eg overnattar på Nesflaten og bur på Energihotellet her. Heile denne bygda er jo vakse fram gjennom den kraftutbygginga som Hydro starta her på 60-talet. Karmøy Fabrikkar trengde straum, og "halve" Rogaland og Hordaland vart oppdemma. Kraftstasjonen inni fjellet ved sida av meg her, vert driven av vatn frå Røldalsvatnet.
Hotellet vart bygd av Hydro på 60-talet. Representasjonsbustad var det då. Det ligg høgare enn noko anna bygg på Nesflaten. 80 meter over havet. Det følgjer det status med. For få år sidan overtok eit ungt par bygget, og driftar det nå.
Eg sit på hotellterrassen med panoramautsikt over bygda og vatnet. Ei bygd som i det alt vesentlege er oppbygd etter same hierarkiske tenkemåte som Husnes. Direktørane i sine palass, fuksjonærane hakket under, og arbeidarane i knausane omkring. Ingen hus har kjellar, fordi direktøren sitt hus ikkje kunne få det grunna vatninntrenging. Då vart kjellarane til alle dei andre husa og fylt igjen med masse før oppføring, fortalte hotellverten meg.
I kveld skal eg eta lokalt laga hjortepølse i design restauranten her. Innventaret i peisestova og restauranten er originale frå 60-talet. Det er også den svære golvpeisen med stålplate dekka med bladgull, noko arkitekten Geir Grung lurde seg til å kjøpa inn for 60000 kroner i 1960. Hydro blei sur, men bladde opp. (bilete ser du øverst).
Nå vonar eg at pølsa ikkje er frå 60-talet, og at eg ikkje blir så sur som Hydro blei når eg skal betala.
Omvegen har gitt meg ny kunnskap om eige land. Det blei ein avstikkar med meining. Ennå er det mogleg å oppdaga nye stader i Noreg. Men her på Nesflaten er det i grunnen nok med ei overnatting. Eg kan Nesflaten nå, og i morgon dreg eg vidare.
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. http://m.db.no/2011/07/19/kultur/arkitektur/offentlig_arkitektur/arkitekturkaring/norges_viktigste_offentlige_bygg/17311827/?www=1

    SvarSlett