Vitjingar sidan 25.06.2010

Søk i denne bloggen

tirsdag 25. august 2015

Trim for eldre

Å komma seg or senga kan vera hardt. Særleg om morgenen. Særleg når det regnar ute og sydausten kvin rundt novene. Slik er det ofte på Husnes. Difor er eg sjeldan å sjå rekande gatelangs på dei breddegradene før etter 11 om føremiddagen. 
Det er viktig for folk, særleg for dei gamle, å mosjonera. Få litt fart på kroppen om mogleg.  Men kva er nå den rette mosjonen, og kor myke skal ein gjere utav det? Kva kvalitativt og kvantitativt er rett for meg?  
Helsedirektoratet seier:
"Voksne og eldre bør være fysisk aktive med minimum 150 minutter moderat intensitet per uke eller minimum 75 minutter med høy intensitet per uke."
Helsedirektoratet får seie kva dei vil. Eg seier at for meg er det rett å mosjonere på ein måte som eg likar, og gjere det så ofte eg giddar. Eg har heldigvis ein kropp som ennå likar litt action, og som riv meg opp av stolen ofte nok til at det held.
Når eg er på reise til varme strok,  har eg to måtar å få hjerte til å pumpe og musklane til å jobbe. Ingen av desse inneber å springe etter jentene lenger. Det slutta eg med for ei tid tilbake. Avslappande er det og å kunne gå ute, utan å måtte snu seg når nokon plystrar.  Menn over 70 vert ikkje prystra etter, seier kona.
Trimmåte 1 er å nytta mitt medbrakte "treningsstudio",  eit 1,5 m langt gummiband, som eg slit og dreg i alle vinklar og himmelretningar. "Skal du slite det i stykker", spør kona. Og idag sprakk det sannelig på midten. Eg fekk ein skikkeleg smell over den spretne men akk så nakne baken min.

Trimmåte 2 er desse turane. Fortrinnsvis morgenturar her i varmare strøk. Den einaste tida på dagen eg kan lika å gå trimtur,  er før sola har fått lufta til å dirre og gradene til å stige over 25. Både i Thailand og her ved Orihuela Costa på sommaren tyder det at eg bør vera i gang seinast i 7 - 8 tida. Då er det godt å gå. Då er det mogleg å gå utan sviande svette og blendande solskin i auge. Det er som bot og betring for ein gammal kropp. Alle gamle kroppar treng det, om ikke betring så iallfall bot...

Blogglistenhits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar