Vitjingar sidan 25.06.2010

Søk i denne bloggen

mandag 14. mai 2012

Benjamin Franklin sine tabbar

Benjamin Franklin tok feil. Ein feil som me i fysikken godt kunne vore forutan. Alle dei fysiske lovane innan elektrisitetslæra baserer seg på feilen hans. Han meinte at straumen gjekk frå + til - polen om ein kopla ei leidning mellom polane. Det bør ein sjølvsagt ikkje gjera om ein er glad i batteriet sitt, for då spring alle elektrona over frå minuspolen til plusspolen, og batteriet vert ganske snart utlada. Benjamin trudde straumretninga var frå pluss til minus. Ein stygg tabbe, som eg har måtta oppklara for elevane mine i ein mannsalder. For å endra på alle lovane etter at ein oppdaga feilen, vart for bale. Så Bejamin sin tabbe lever med vidare med og vil fortsetja med det.
Benjamin Franklin brua kryssar grenseelva, Delaware river, mellom Pennsylvania og New Jersey. Når eg kikkar ut vindauga mitt her på hotellrommet i Philadelphia, ser eg brua rett over hovudet mitt så og seia. På denne brua går straumen begge vegar.  Heile døgeret sidan 1926 har bilar, tog og fotgjengarar nytta ho. Ein gong verdas lengste hengebru. I natt kunne eg tenkt meg at straumen hadde tatt ein pause, iallefall ein liten stopp. At uteliggarane under brua får sova er ein ting. Det tyder ikkje at eg som ligg i senga mi på Comfort Inn blundar like lett. Enda ein tabbe av denne mannen altså.
Huen ta Bejamin Franklin and his bridge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar